Gemeenteavond over duurzaam gelovig

Woensdagavond  4 oktober vond in de kerk de gemeenteavond plaats. Het was een zeer geslaagde avond. Er waren veel bezoekers en er werd naderhand enthousiast gereageerd. De avond was georganiseerd door leden van de kring ‘Eenvoudig Leven’ die Lambert Pasterkamp als gastspreker hadden uitgenodigd.

Pasterkamp is onder andere betrokken bij de organisatie Postgroei. Deze stichting zet zich in voor een samenleving die niet gaat om groeien (meer spullen of meer geld) maar vooral om bloeien. Een eenvoudig leven in verbondenheid met God. Vanuit zijn expertise en persoonlijke ervaring heeft Pasterkamp op verschillende manieren laten zien dat het zeker mogelijk is om, ondanks de nieuwsberichten over klimaatverandering en klimaatrampen, positief en hoopvol naar de toekomst te kijken.

Aan de hand van de zeven dagen van het scheppingsverhaal legde Pasterkamp mooi een link tussen wat God gemaakt heeft en hoe het er vandaag de dag aan toe gaat met dat onderdeel van de schepping. Daarnaast gaf hij een aantal praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan, zoals het eten van minder vlees, het opvangen van regenwater met een regenton of zelfs veranderen van bank om een positieve impact te kunnen maken.

Pasterkamp sloot af met de vraag wat wij als kerk kunnen doen om elkaar en de mensen in onze omgeving te helpen te streven naar een eenvoudiger leven. Een leven met minder spullen misschien, maar wel met meer innerlijke rust en welzijn.

Bekijk HIER de presentatie van Lambert Pasterkamp

Doop

Op zondag 29 oktober werd Gijs Kegel gedoopt. De doopdienst werd geleid door onze eigen predikant ds. M.C.L. Oldhoff.

De dienst is HIER terug te kijken/luisteren

Foto's van de dienst zijn HIER te zien

Uitreiking Laurentiusspeld

In de dankdienst die gehouden werd op zondag 12 november en geleid werd door onze predikant ds. M.L.C. Oldhoff werden, zoals gewoonlijk op deze zondag, de Laurentiusspelden uitgereikt. Dit jaar waren Dick en Ria van Steensel en Piet van Es genomineerd en zij hebben de Laurentiusspeld opgespeld gekregen door de voorzitter van de kerkenraad voor het vele werk dat zij voor onze gemeente hebben gedaan en nog doen.

De dienst is HIER terug te kijken/luisteren