Greupkerk

Gebouwen Orgel Antependia Foto's & publiciteit Huur

Stougjesdijk 208

3261KW  Oud-Beijerland

Door de uitgestrektheid van de kerkelijke gemeente Mijnsheerenland en het voor de inwoners van de Stougjesdijk niet te doen was om naar de dorpskerk in Mijnsherenland te komen werd er in 1921 besloten om een hulpkerk te bouwen op Greup.

Er werd eerst nog getwijfeld of er voldoende mensen op af zouden komen, maar nadat de kerk in 1922 werd geopend, bleek de kerk eigenlijk al vrij snel te klein en werd er al in 1923  een stukje aangebouwd.

In 1997 vierde men het 75 jarig bestaan van de kerk en werd er een boekje uitgegeven ter gelegenheid van deze gebeurtenis:

"De bel van de Greupkerk luidt nog...". Geschreven door Pleun R. Troost.

In 2012 is er een stukje aan de Greupkerk aan gebouwd. De zo genoemde "Tuinkamer". Een mooie ontmoetingplek met uitzicht over de wijdse polder.

Iedere zondagmorgen is er een eredienst: aanvang 10.00 uur

De Greupkerk kent enkele jaarlijks terugkerende activiteiten zoals de “Voorjaarsmarkt”, “Zaterdagmiddagmuziek” (of zaterdagavondmuziek) en enkele openstellingen in het kader van diverse gelegenheden. Dit alles wordt georganiseerd onder de noemer “Kruispunt Greupkerk” en wordt gecoördineerd door Jan Smit, tel. 0186-627751

E-mailadres: jsmitobl@gmail.com