Hoop in coronavirustijd

Nu we elkaar voorlopig niet kunnen ontmoeten tijdens de zondagse eredienst, willen we hier een mogelijk bieden om toch als gemeente met elkaar in contact te blijven.

Heeft u aan een muziekstuk, lied of gedicht veel steun op het ogenblik. Bent u verrast door een tekening of kaart van kind of kleinkind.

Heeft u een mooi initiatief gezien of gehoord. Of wilt u wat anders kwijt in deze onzekere tijd.

Laat het weten aan de redactie van de Mijnsheerenkerk. (redactie@mijnsheerenkerk.nl)

We verzamelen hier de reacties, zo kunnen we van elkaar zien wat ons bezig houdt.

En het hoeft niet bij één bericht te blijven. Houdt ons maar regelmatig op de hoogte van wat u bezig houdt.

Wie voegt er een nummer toe aan

de lijst "Hoop in coronatijd"?

Stuur een nummer naar redactie@mijnsheerenkerk.nl

26 april

Anouk Hendriks stuurde deze foto's door. Krijtkunstwerk van de kerk gemaakt door Reinier en

Christophe. Een paar dagen later was alles weggespoeld door de regen die eindelijk viel.

26 april

Regenboog over de kerk: letterlijk hoop in coronatijd

27 april

Bianca Koster wil graag onderstaande met ons delen.

29 april

Ds. Wim Hendriks stuurde onderstaande opname van Martien de Vos door, opgenomen in de Laurentiuskerk.

Geïmproviseerde partita over Psalm 140, geïnspireerd op de koraalpartita's van J.S. Bach. De melodie van Psalm 140 is min of meer gelijk aan het Duitse lied 'Wenn wir in höchsten nöten sein'.

1 mei

Het is een rare tijd hoor je de mensen zeggen, dat vind ik ook, maar ook een tijd vol mooie ontroerende en inspirerende momenten waarin ik echt zie, God is goed en ja dan wil je dat toch van de daken schreeuwen.

Bianca Koster

3 mei

toegevoegd aan de "Hooplijst in coronatijd": Geoff Bullock The Power Of Your Love (A Symphony Of Hope)

4 mei

Paul Knol:

Gisteren zag ik een, afgelopen zondag op YouTube geplaatste, mooie zegening voor deze tijd. Engelse kerken namen samen een ‘UK Blessing’ op. Misschien zagen jullie deze al.

Misschien niet helemaal de muzikale traditie van onze gemeente, maar ik vind dit een prachtige en bemoedigende video. Let op de slotwoorden: ‘Our buildings may be closed. But the Church is alive’!

Het nummer is toegevoegd aan de "Hooplijst in coronatijd".

9 mei

Marian Kleijwegt:

Oma Marian heeft inmiddels 2 schaapjes in haar ‘stal’ :

van Mara, Bram en Nore kreeg ze een schaapje op het grasveld, “..... dan ben je niet zo alleen als je buiten zit”.

En van Maud (2jr) een mooie geplakte “Wollie” om in de kamer op te hangen.

10 mei

Frans van den Berg voegt toe aan de "Hooplijst in coronatijd": Het donker voorbij. Toepasselijk voor deze tijd.

pagina 1, 2, 3, 4, 6

Door naar pagina    6