Hoop in coronavirustijd

Nu we elkaar voorlopig niet kunnen ontmoeten tijdens de zondagse eredienst, willen we hier een mogelijk bieden om toch als gemeente met elkaar in contact te blijven.

Heeft u aan een muziekstuk, lied of gedicht veel steun op het ogenblik. Bent u verrast door een tekening of kaart van kind of kleinkind.

Heeft u een mooi initiatief gezien of gehoord. Of wilt u wat anders kwijt in deze onzekere tijd.

Laat het weten aan de redactie van de Mijnsheerenkerk. (redactie@mijnsheerenkerk.nl)

We verzamelen hier de reacties, zo kunnen we van elkaar zien wat ons bezig houdt.

En het hoeft niet bij één bericht te blijven. Houdt ons maar regelmatig op de hoogte van wat u bezig houdt.

Wie voegt er een nummer toe aan

de lijst "Hoop in coronatijd"?

Stuur een nummer naar redactie@mijnsheerenkerk.nl

Dit is de actuele pagina, maar er is ook nog een pagina  1, 2, 3, 4, 5

22 mei

Frans van den Berg voegt nog een heel mooi lied voor deze ongrijpbaretijd toe aan de "Hooplijst in coronatijd": Schuil maar veilig

24 mei

Bianca Koster las onderstaande tekst:

"Elke dag draagt Hij ons in zijn armen"

Een mooi houvast en beeld voor nu.

(Ook de poes is tegenwoordig fan van kerkTV)

Margreeth Sloot:

Zonder dat ik de tekst kende, spraken het beeld en de harmonie van het geheel mij aan. Later de tekst gekregen, die over water gaat. Ik moest toen denken aan hoe belangrijk water in ons geloof is: dopen, belijdenis schoon wassen zuiverend etc. Zo kreeg het lied voor mij nog meer intentie/diepgang.

Het is een traditional. Bring me little water Sylvie. Volgens mij gaat het over het brengen van water tegen de dorst voor mannen die op het land werken.

24 mei

Ida Kloet voegt toe aan de lijst "Hooplijst in coronatijd": Longing for light van Petra Berger

2 juni

Paul en Coby Knol willen onderstaande video delen omdat ze dit een mooie illustratie vinden van Pinksteren (bij Handelingen 2). De Geest spreekt alle talen.

2 juni

René Koster voegt dit pinksterlied toe aan de aan de lijst "Hooplijst in coronatijd": Zoals het onkruid groeien blijft

7 juni

In de verkondiging van ds. Van den Enden op zondag 7 juni ging het in het begin over het verhaal van Typhoon. Tijdens een wandeling in de bergen met vrienden kwam hij opnieuw in contact met God. Hij was op dat moment herstellende van een burnout. Zeker de moeite waard om zijn verhaal, gedaan in De Wereld Draait Door, eens terug te kijken. (De tekst van 'Ogen dicht' is HIER te lezen)

7 juni

Naar aanleiding van de dienst van 7 juni kwamen er nog twee reacties binnen:

Coby Knol stuurde een link door over psalm 150 die aan het begin van de dienst gespeeld werd. Met een treffend praatje van ds. van der Veer.

Ida Kloet stuurde een link door van een ander lied dat werd gespeeld deze morgen: De Heer heeft mij gezien en onverwacht van Huub Oosterhuis (HIER meer info en de tekst van dit lied)

14 juni

Bianca Koster voegt het kinderliedje ‘Allerleukste Liedje’ toe aan de "Hooplijst in coronatijd"

14 juni